Blar i NHH Brage på tittel
Viser treff 7186-7205 av 8342
-
Teknologieksport til u-land : bedrifters valg av lokalisering
(Doctoral thesis, 1989) -
Teknologisk sjokk i den norske TV-bransjen : en casestudie av hvordan strømmeteknologiens gjennombrudd har endret den norske TV-bransjen
(Master thesis, 2017)Denne masterutredningen har som formål å studere hvordan den norske TV-bransjen har blitt påvirket av og respondert på strømmeteknologiens gjennombrudd i 2012. Studien tar for seg hvordan bransjens evne til å skape og ... -
Teksting af fakta-programmer
(Journal article, 1998) -
TeleComputing AS : strategisk regnskapsanalyse og verdivurdering
(Master thesis, 2016-09-02)Målet med denne masterutredningen er å estimere TeleComputings egenkapitalverdi og samtidig undersøke effekten av å bli kjøpt opp av et private equity-selskap og tatt av børs. Til dette formålet ble fundamental verdsettelse ... -
Telenor in developing nations
(Master thesis, 2006)Telenor was a state control telecom company. Since the industry were being deregulated and liberalised in Europe and especially in Norway during the 90’s, it was and is still experiencing tough competition, where it is ... -
Telenor Mobil : merkeverdi, merkeutvidelser og merkelojalitet : en vurdering av merkets image samt muligheter for utvidelser og lojalitetskapning
(Master thesis, 2006)Telenor Mobil er den ledende aktøren på det norske markedet for mobilabonnementer. I denne utredningen går jeg inn og analyserer merkets image, samt muligheter for merkeutvidelser og lojalitetsskapning. Utgangspunktet ... -
Telepolitikk i Europa
(Rapport, Research report, 2003-08)Denne rapporten består av to deler. Den første delen er skrevet av professor Kåre P. Hagen ved Norges Handelshøyskole. Hagen viser at et av de viktigste dilemmaene man står overfor i telepolitikken er hensynet til på kort ... -
The television industry : the interplay between products, advertising, and programme quality
(Report, Research report, 2000-01)The purpose of this report is to examine the rivalry within the product and the TV market, respectively, and how those two markets interact through the market for advertising on TV. After a brief introduction where we ... -
The television industry as a market of attention
(Working paper, Working paper, 2008-10)In this article, I view the TV industry as a two-sided market, with advertisers on one side benefiting from the presence of TV viewers and on the other side TV viewers having a dislike for advertising on TV. I use this ... -
Temporary bottlenecks, hydropower and acquisitions
(Discussion paper, Working paper, 2004-11)The purpose of this article is to study the effects of an acquisition in a hydro power system with temporary bottlenecks. We apply a model with four markets: two regions and two time periods. It is shown that an acquisition ... -
Temporary bottlenecks, hydropower and acquisitions in networks
(Working paper, Working paper, 2003-01)The purpose of this article is to study the effects of an acquisition in an energy system dominated by hydropower and with temporary bottlenecks. We apply a model with four markets: two regions and two time periods. It is ... -
Temporary logo change : a marketing tool to affect the brand image : an exploratory study
(Master thesis, 2020)The purpose of this thesis is to explore a new trend revolving around the use of temporary logos as marketing tools to communicate with customers. Until now, to the best of the author’s knowledge, brand logos have never ... -
Temporære flaskehalser og oppkjøp i norsk kraftforsyning
(Arbeidsnotat, Working paper, 2002-06)I dette notatet drøfter vi hvordan et oppkjøp vil påvirke prissettingen i et vannkraftsystem der produsentene må fordele sin produksjon over to perioder og det forekommer temporære flaskehalser. Vi viser at i en slik ... -
Temporære flaskehalser og oppkjøp i norsk kraftforsyning : et svar til von der Fehrs kommentarer
(Arbeidsnotat, Working paper, 2002-06)I Skaar og Sørgard (2002) konkluderte vi med at den samfunnsøkonomiske lønnsomheten av et oppkjøp i et vannbasert kraftsystem er tvetydig i en situasjon med temporære flaskehalser og gitt total produksjon. von der Fehr ... -
Tensions in managerial attention in a company in crisis: How tightening budget control resulted in discomfort zones for line managers
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Teoretisk gjennomgang av Budsjettnemndas lønnsomhetsundersøkelser
(Rapport, Research report, 2003-07)Formålet med denne rapporten er å foreta en teoretisk gjennomgang av de årlige lønnsomhetsundersøkelsene som utarbeides av Budsjettnemnda for fiskenæringen. Det fokuseres spesielt på tre problemstillinger. Dette er for det ... -
Teoretisk og numerisk prising av korrelasjonsavhengige kredittderivater
(Master thesis, 2007)Denne utredningen tar sikte på å studere og sammenligne ulike teoretiske modeller for prising av kredittderivater der underliggende aktivum er en portefølje av aktiva. Historiske data viser oss at konkurser har en tendens ... -
Teoretisk versus subjektiv beslutningsinnflytelse : en ekperimentell studie
(Doctoral thesis, 1990) -
Teori og praksis for statsautoriserte translatører: perspektiver på vitenskap og virkelighet
(Journal article, 2007)The primary argument in this paper is that theory and practice in the field of translation need not be as mutually excluding as has traditionally been the case. Norway is taken as an illustration of a cultural context in ...