• Experimenting with sustainable business models in fast moving consumer goods 

      Bashir, Hussnain; Jørgensen, Sveinung; Pedersen, Lars Jacob Tynes; Skard, Siv E. Rosendahl (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The transition to more sustainable business requires comprehensive transformations of business models, and such innovation can benefit from business experimentation for sustainability (BES). In this paper, we investigate ...
    • Hvordan virker egentlig sponsing? 

      Skard, Siv E. Rosendahl (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      At publikum oppfatter at en sponsor og et sponsorobjekt passer godt sammen, er i faglitteraturen fremhevet som en viktig suksessfaktor i sponsing. Flere studier har dokumentert at vi både liker og husker sponsorsamarbeid ...
    • Innovasjon i merkeopplevelser 

      Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      I denne artikkelen presenterer vi et rammeverk for å forstå merkeopplevelsesdimensjoner og effekter av merkeopplevelser. Vi gir deretter en kort diskusjon av mulige forskjeller mellom produkter og tjenester og diskuterer ...
    • Is Publicity Always Better than Advertising? The Role of Brand Reputation in Communicating Corporate Social Responsibility 

      Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Previous studies on corporate social responsibility (CSR) communication suggest that firms’ social initiatives should be communicated through third-party, non-corporate sources because they are perceived as unbiased and ...