Blar i Working papers (SNF) på forfatter "Døving, Erik"
-
Classification of work-related competences : a critical discussion
Døving, Erik (Working Paper, Working paper, 2002-10)Work-related competences are the knowledge and skills that can be useful to accomplish our jobs. What are the basic dimensions underlying obvious differences among competences? What is best way to classify competences in ... -
Diagnoseverktøy for skolen som lærende organisasjon
Døving, Erik; Lines, Rune; Tobiassen, Anita Ellen (Arbeidsnotat, Working paper, 2007-12)Dette notatet redegjør for diagnoseverktøy for skolen som lærende organisasjon. Verktøyet består av et spørrebatteri som inngår i en større spørreundersøkelse blant medarbeidere i grunnskolen og videregående skole, og er ... -
Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2002
Døving, Erik; Skule, Sveinung (Arbeidsnotat, Working paper, 2002-05)Dette notatet er andre underveisrapport fra evalueringen av Kompetanse-utviklings-programmet (KUP). Bedømt ut fra sine målsetninger, innsatsområder, prioriteringer og vilkår for prosjektstøtte er KUP et initiativ som tar ... -
Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2003
Døving, Erik; Ure, Odd Bjørn; Teige, Berit; Skule, Sveinung (Arbeidsnotat, Working paper, 2003-12)Kompetanseutviklingsprogrammet (KUP) er et ledd i iverksetting av Kompetansereformen. Utgangspunktet for programmet er at markedet for etter- og videreutdanning ikke fungerer så bra som det bør og kan. Programmet har som ... -
Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2004
Døving, Erik; Ure, Odd Bjørn; Skule, Sveinung (Arbeidsnotat, Working paper, 2004-08)Utgangspunktet for programmet er at markedet for etter- og videreutdanning ikke fungerer så bra som det bør og kan. Programmet har som formål å (i) bidra til å gjøre private og offentlige virksomheter bedre i stand til å ... -
Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2005
Døving, Erik; Ure, Odd Bjørn; Tobiassen, Anita Ellen; Lund, Monica (Arbeidsnotat, Working paper, 2005-09)Dette notatet er femte underveisrapport fra evalueringen av Kompetanseutviklingsprogrammet (KUP). Programmets satset i 2003 på spredning og institusjonalisering, og fikk i 2005 i oppdrag å gjennomføre prøveprosjekter for ... -
Kompetanseutviklingsprogrammets første år : en foreløpig oversikt og vurdering
Døving, Erik; Johansen, Lars-Henrik; Skule, Sveinung (Arbeidsnotat, Working paper, 2001-07)Notatet gir en oversikt over og foreløpig vurdering av Kompetanseutviklingsprogrammet (KUP). Hensikten med evalueringen er å undersøke om programmet gir resultater i samsvar med programmets intensjoner, samt å vurdere om ... -
Learning firm specific knowledge and skills : conceptual issues and empirical results
Døving, Erik; Nordhaug, Odd (Working Paper, Working paper, 2002-04)The paper discusses the significance of firm specific knowledge and skills resources among employees, discusses strategies for measurement, and reports the results of an empirical study of learning and competence acquisition. ... -
Small firm accountancy practices as business advisors : a dynamic capabilities view of the scope of their services
Døving, Erik; Gooderham, Paul N. (Working Paper, Working paper, 2005-11)We propose that differences in the scope of services accountancy practices provide can be accounted for by differences in their dynamic capabilities. In order to test this we analyze 254 Norwegian small firm accountancy ... -
Small firm accountants as business advisers : accounting for the differences in their provision of business advisory services in Norway and Scotland
Døving, Erik; Gooderham, Paul N.; Morrison, Alana; Nordhaug, Odd (Working paper, Working paper, 2004-04)The European business scene is dominated by the SME sector. One important characteristic of smaller SMEs is that they rarely have the resources to conduct accounting duties in-house. Consequently they often seek external ... -
Turnover, structure and firm specific learning in a large corporation
Døving, Erik (Working paper, Working paper, 2004-08)This paper studies the acquisition of firm specific knowledge in a major Norwegian oil company. Based on self-report data from 980 managers and professionals the paper investigates the impact of formal structure, informal ...