• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Working papers (SNF)
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Working papers (SNF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogiske utfordringer i fjernutdanning av regnskapsførere som småbedriftsrådgivere

Madsen, Bjørn-Emil; Gooderham, Paul N.
Working paper
Thumbnail
View/Open
A10_05.pdf (273.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/165446
Date
2005-03
Metadata
Show full item record
Collections
  • Working papers (SNF) [809]
Abstract
Dette arbeidsnotatet er første ledd i utviklingsdelen av prosjektet Økt verdiskapning i SMB-sektoren: Styrking av påvirkningen fra autoriserte regnskapsførere. Målsettingen til utviklingsdelen er å bidra til at flere regnskapsførere/-byråer skal være i stand til og se seg tjent med å utvikle tjenester som kan karakteriseres som ”regnskapsbasert bedriftsrådgivning”. For å oppnå dette ta man sikte på å utvikle et etterutdanningstilbud rettet mot regnskapsførere som på sikt vil innpasse i et nytt bachelor-studium for regnskapsførere. Fordi målgruppen er fordelt over hele landet og er i jobb er det derfor en forutsetning at tilbudet er desentralisert slik at deltakelse blir minst mulig avhengig av geografisk plassering og/eller nærhet til større utdanningsinstitusjoner. Disse forholdene peker til sammen i retning av å utvikle et tilbud der man baserer seg på ”kombinert undervisning” – et opplegg der man kombinerer selvstudier med flere samlinger/seminarer. På slike samlinger vil man kunne styrke deltakernes læring og motivasjon ved å benytte prosessorienterte pedagogiske virkemidler som demonstrasjoner/bedriftsbesøk. Notatet munner ut i en organiserings-modell for hvordan dette etterutdanningstilbudet bør organiseres, og det presenteres en sjekkliste for hvilke pedagogiske virkemidler man ideelt sett bør benytte seg av.
Publisher
SNF
Series
Arbeidsnotat
2005:10

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit