Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Bjørn-Emil
dc.contributor.authorGooderham, Paul N.
dc.date.accessioned2006-06-21T06:43:14Z
dc.date.available2006-06-21T06:43:14Z
dc.date.issued2005-03
dc.identifier.issn1503-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165446
dc.description.abstractDette arbeidsnotatet er første ledd i utviklingsdelen av prosjektet Økt verdiskapning i SMB-sektoren: Styrking av påvirkningen fra autoriserte regnskapsførere. Målsettingen til utviklingsdelen er å bidra til at flere regnskapsførere/-byråer skal være i stand til og se seg tjent med å utvikle tjenester som kan karakteriseres som ”regnskapsbasert bedriftsrådgivning”. For å oppnå dette ta man sikte på å utvikle et etterutdanningstilbud rettet mot regnskapsførere som på sikt vil innpasse i et nytt bachelor-studium for regnskapsførere. Fordi målgruppen er fordelt over hele landet og er i jobb er det derfor en forutsetning at tilbudet er desentralisert slik at deltakelse blir minst mulig avhengig av geografisk plassering og/eller nærhet til større utdanningsinstitusjoner. Disse forholdene peker til sammen i retning av å utvikle et tilbud der man baserer seg på ”kombinert undervisning” – et opplegg der man kombinerer selvstudier med flere samlinger/seminarer. På slike samlinger vil man kunne styrke deltakernes læring og motivasjon ved å benytte prosessorienterte pedagogiske virkemidler som demonstrasjoner/bedriftsbesøk. Notatet munner ut i en organiserings-modell for hvordan dette etterutdanningstilbudet bør organiseres, og det presenteres en sjekkliste for hvilke pedagogiske virkemidler man ideelt sett bør benytte seg av.en
dc.format.extent280129 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotaten
dc.relation.ispartofseries2005:10en
dc.titlePedagogiske utfordringer i fjernutdanning av regnskapsførere som småbedriftsrådgivereen
dc.typeWorking paperen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel