Blar i Master Thesis på utgivelsesdato
Viser treff 881-900 av 4372
-
Regulatory response to the financial crisis of 2007-2008 : will Basel III help prevent future crises in the banking sector?
(Master thesis, 2011)This thesis analyses the shortcomings of the international banking regulation as a cause of the financial crisis of 2007-2008 and evaluates the effectiveness of the post-crisis regulatory architecture for prevention of ... -
FellowSHIP : hvilke faktorer bidrar til kunnskapsdeling og -overføring mellom bedrifter som derigjennom kan fremme innovasjon? : en casestudie
(Master thesis, 2011)Formålet med denne masterutredningen har vært å kartlegge hvilke faktorer som bidrar til at bedrifter deler og overfører kunnskap mellom hverandre, og videre hvorvidt deling og overføring av k ... -
Drivkreftene bak opplagsutviklingen til en landsdekkende norsk tabloidavis : en økonometrisk tidsserieanalyse av Verdens Gang fra 1978 til 2009
(Master thesis, 2011)I denne utredningen studeres årsakene bak opplagsutviklingen til VG fra 1978 til 2009. Dette gjøres ved å gjennomføre en økonometrisk analyse av tidsseriedata. Forfatterne finner at i underkant av 60 % av opplagsutviklingen ... -
First movers, late shakers : between innovation, uncertainty and skepticism in Norway’s market
(Master thesis, 2011)This analysis discusses and applies the skepticism discourse as a methodology for amplifying risk and uncertainty so that researchers can understand in another fashion why consumers and institutions make decisions -
Aktivitetsbasert finansiering av hjemmesykepleietjenesten i Bergen kommune : en beskrivelse av modellen og evaluering av om den har ført til bedre kostnadseffektivitet
(Master thesis, 2011)Denne utredningen tar for seg bruken av aktivitetsbasert finansiering som budsjettfordelings- og styringsmodell i en tjenesteytende avdeling i offentlig sektor. Aktivitetsbasert finansiering omtales ofte også som innsatsstyrt ... -
Utdelingspolicy for gaveutdelinger i Kavlifondet
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven ser på mulige utdelingspolicyer for O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond, og analyserer disse i et forsøk på å finne en policy som vil være mest hensiktsmessig å implementere i stiftelsen. Problemstillingene ... -
Sportsbransjen i Norge : prising av et utvalg norske vintersportsklær
(Master thesis, 2011) -
Produktivitet og organisering i det norske bompengemarkedet : en studie av driftskostnader, administrering og strukturering
(Master thesis, 2011)Denne utredningen er ment som en analyse og en redegjørelse av det norske bompengemarkedet slik det fungerer i 2010. Det er tatt utgangspunkt i dagens organisering og regnskapstall fra bompengeselskap og uavhengige ... -
Selvisk eller sjenerøs? : effekter av regulatorisk fokus i diktatorspill
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven har hatt som formål å undersøke hvilke forhold som påvirker sjenerøsitet i diktatorspill. Særlig har fokuset vært på hvilken rolle regulatorisk fokus spiller. Relevant litteratur om altruisme, regulatorisk ... -
Nøytralt internett - en økonomisk velferdstilnærming
(Master thesis, 2011) -
Asset Allocation, Security Selection And Market Timing in Mutual Funds
(Master thesis, 2011) -
The economic impact of NorNed on Norway - who benefits? : a welfare analysis
(Master thesis, 2011)This thesis assesses the welfare effect of NorNed on the Norwegian society, and distributional issues are also addressed. In doing so we combine traditional welfare theory with theory on international trade and apply a ... -
Moderating effects of asymmetric power on the relation between specific investments and mode of governance : a research proposal
(Master thesis, 2011)This master thesis is a research proposal focusing on the extent to which asymmetric power impacts the effects of specific investments on governance mode. Williamson’s (1975, 1981, 1985, 1991a, 1991b) transaction cost ... -
Betydningen av perseptuelle og narrative klimaks i historiefortellende reklame : en analyse av 98 norske reklamefilmer
(Master thesis, 2011)Formålet med denne utredningen er å bidra til forståelsen av hvordan narrative reklamer påvirker konsumentene og hvordan narrative TV-reklamer bør struktureres. Forskning knyttet til narrative reklamer er et relativt ferskt ... -
Hvordan legge grunnlaget for et godt teamresultat gjennom bruk av etableringsaktiviteter? : en studie av norske konsulent- og revisjonsteam
(Master thesis, 2011)Denne masterutredningen utforsker sammenhengen mellom teametableringsaktiviteter og teamets resultat i norske konsulent- og revisjonsteam. Det er blitt gjennomført to studier hvor vi skiller mellom etableringsaktiviteter ... -
The value relevance of financial information
(Master thesis, 2011) -
CSR og kjøpsutløsende donasjoner : velg, eller bli valgt for? : en studie av hvordan myndiggjøring kan påvirke forbrukerens holdning til Cause Related Marketing
(Master thesis, 2011)Problemstilling: Hvordan kan myndiggjøring av forbrukeren påvirke hans eller hennes holdning til Cause Related Marketing? Cause Related Marketing (CRM) er i ferd med å komme til Norge etter at Markedsføringsloven lempet ... -
Den irske syken : fra mirakel til kollaps : en analyse av årsakene til finanskrisen 2008 i Irland ut i fra etablert kriseteori
(Master thesis, 2011)Denne utredningen er en beskrivende analyse av finanskrisen 2008 i Irland, med en hovedvekt på foranledningen og årsaker. Utredningen har som et mål å foreta en historisk analyse av finanskrisen, hvor eiendomssektoren, ... -
Endringsstrategier og lederes kognisjon : Hvordan kognitive feller kan påvirke bedriftenes valg av endringsstrategi i krisetider
(Master thesis, 2011)Som en følge av finanskrisen, har mange bedrifter har måttet gjennomføre endringer. For å analysere hvilke endringsstrategier bedriftene har brukt, har jeg benyttet Beer og Nohrias (2000a) rammeverk for endringer, kalt ... -
Groupon-modellen i et prisings- og markedsføringsperspektiv : hvilke vurderinger bør virksomheter gjøre før annonsering av rabattkuponger?
(Master thesis, 2011)Oppgaven forklarer Groupon-modellen og hvilke effekter annonsering av rabattkuponger gjennom kupongselskaper kan ha for virksomheter. Oppgaven tar for seg relevant teori om prising og markedsføring, og introduserer ulike ...