Browsing Department of Strategy and Management by Title
Now showing items 103-122 of 276
-
Human capital and new firm performance: founders, employees and board members
(Doctoral thesis, 2020-04) -
Hva påvirker direkte og myndiggjørende ledelse?
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Studien undersøker om autonomi, kreativitet og prestasjonsmål og lederes indre og ytre motivasjon påvirker valg av direkte og myndiggjørende ledelse. Data er basert på et representativt utvalg av norske ledere der 2 910 ... -
Hvor stabilt er prestasjonsnivået til norske bedrifte runder nedgangstider? : en empirisk studie av effekten til nedgangstidende på 2000-tallet
(Master thesis, 2012)Formålet med denne masterutredningen har vært å undersøke hvor stabilt prestasjonsnivået til norske bedrifter har vært under dot.com og finanskrisen i perioden 1999-2010. Det ble utført analyser av bedriftsprestasjoner ... -
Hvordan kan kulturutvikling bidra til økt innovasjon og omstilling?
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Virksomheter i både privat og offentlig sektor står overfor store omstillings- og innovasjonsutfordringer for å tilpasse seg endrede rammebetingelser. Sentrale drivkrefter er teknologiutvikling, endrede kundepreferanser ... -
Hvordan virker egentlig sponsing?
(Journal article; Peer reviewed, 2011)At publikum oppfatter at en sponsor og et sponsorobjekt passer godt sammen, er i faglitteraturen fremhevet som en viktig suksessfaktor i sponsing. Flere studier har dokumentert at vi både liker og husker sponsorsamarbeid ... -
The Imbalanced Consumer: The Effect off Physical Imbalance on Brand Recall and Construal Level
(Doctoral thesis, 2023-06)The role of physical imbalance in consumer behavior is an understudied topic in consumer psychology. This dissertation investigated the effect of physical imbalance on consumers. In a consumer environment, imbalance ... -
Imitation strategies and interfirm networks in the tourism industry: A structure–agency approach
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The paper investigates the association between tourism firms’ imitation strategies and the interfirm network structure in which they are embedded. In particular, it analyzes how imitation contributes to (1) tie formation ... -
Influences of Emotional Intelligence on Perceptions of Thrustworthiness
(Conference object, 2009)By adopting social exchange theory and the affect-infusion-model, we hypothesized that emotional intelligence (EI) would have an impact on three perceptions of trustworthiness – ability, integrity and benevolence – at the ... -
Innovasjon i merkeopplevelser
(Journal article; Peer reviewed, 2012)I denne artikkelen presenterer vi et rammeverk for å forstå merkeopplevelsesdimensjoner og effekter av merkeopplevelser. Vi gir deretter en kort diskusjon av mulige forskjeller mellom produkter og tjenester og diskuterer ... -
Innovasjon når markedene endres i turbofart!
(Journal article; Peer reviewed, 2014)I denne artikkelen drøfter vi betydningen av innovasjon under hyperkonkurranse: hurtig og dynamisk konkurranse kjennetegnet ved mangel på varige fortrinn. Utgangspunktet er at stadig flere organisasjoner opererer i markeder ... -
Innovasjon: Det du gjør, er ikke det de ser
(Peer reviewed; Journal article, 2018)Norske bedrifter er opptatt av innovasjon. Motivasjonen er mangslungen. Noen innoverer for å kutte kostnader i produksjon og administrasjon eller for å bli mer bærekraftige. Andre ønsker å innovere i bedriftens eksisterende ... -
Innovasjonsevne i norske bedrifter : norsk innovasjonsindeks
(Journal article; Peer reviewed, 2016)I en BCG-undersøkelse fra 2015 fremkom det at omtrent 80 prosent av de intervjuede topplederne hadde definert innovasjon som en del av virksomhetens viktigste område, og hele 57 prosent hadde definert det som en av de tre ... -
Innovation in recessions : effects on firm performance
(Master thesis, 2016-09-05)This thesis investigates how a firm’s innovation activities affect performance outcomes during recessions. The thesis uses a heteroskedasticity-robust multiple regression model to analyse a large sample of Norwegian firms ... -
Innovation Management Practices in Production-Intensive Service Firms
(Journal article; Peer reviewed, 2015)This paper posits that innovation management practices are contingent upon the type of industry, and examines the innovation management practices in a distinctive set of service firms: production-intensive service firms. ... -
Intentions to use mobile services: Antecedents and cross-service comparisons
(Journal article; Peer reviewed, 2005)This article develops and tests a model to explain consumers’ intention to use mobile services. Through triangulating theories from the diverse fields of information systems research, uses and gratification research, and ... -
"Inter-organizational relationships and dissolution : a multi-level view"
(Discussion paper, Working paper, 2002-12)In this study we propose that relationship specific investments reduce the likelihood of relationship dissolution. These types of investments increase switching costs and thereby create barriers towards exiting. Additionally, ... -
The invisible hand in negotiation : are individualistic orientations collectively valuable?
(Discussion paper, Working paper, 2006-11)This study examines how group members’ individualistic or cooperative motivational orientations impact the process and outcomes in negotiating groups. A total of 228 students participated in a three-person negotiation ...