• Building Brand Relationships Online: A Comparison of Two Interactive Applications 

      Thorbjørnsen, Helge; Supphellen, Magne; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2002)
      Due to its potential for interactive communication, the Internet is considered a promising tool for relationship marketing. In this study, two of the most common applications for interactive communication - personalized ...
    • Categorizing networked services The role of intrinsic-, user network- and complement network attributes 

      Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn (Journal article; Peer reviewed, 2009)
      Purpose – This paper aims to investigate the properties and attributes of networked services and to propose a general categorization scheme for such services. Design/methodology/approach – Two separate studies were ...
    • Innovasjon i merkeopplevelser 

      Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      I denne artikkelen presenterer vi et rammeverk for å forstå merkeopplevelsesdimensjoner og effekter av merkeopplevelser. Vi gir deretter en kort diskusjon av mulige forskjeller mellom produkter og tjenester og diskuterer ...
    • Innovasjon når markedene endres i turbofart! 

      Nysveen, Herbjørn; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      I denne artikkelen drøfter vi betydningen av innovasjon under hyperkonkurranse: hurtig og dynamisk konkurranse kjennetegnet ved mangel på varige fortrinn. Utgangspunktet er at stadig flere organisasjoner opererer i markeder ...
    • Intentions to use mobile services: Antecedents and cross-service comparisons 

      Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2005)
      This article develops and tests a model to explain consumers’ intention to use mobile services. Through triangulating theories from the diverse fields of information systems research, uses and gratification research, and ...
    • Motiver for å delta i eventer: betydningen av deltakernes rolle 

      Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn; Oklevik, Ove (Chapter; Peer reviewed, 2019)
      I dette kapitlet ser vi på hvordan ulike motiver påvirker eventdeltakelse blant deltakere med ulike roller – rolle som kun publikum, kun frivillig, kun utøver eller kombinasjoner av disse. Resultatene fra en forstudie og ...
    • Samskaping og innovasjon 

      Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Formålet med denne artikkelen er å se på betydningen av samspillet mellom kunder og organisasjoner som kilde til innovasjon – samskaping. Vi tar først et tilbakeblikk på utviklingen av dette samspillet og presenterer ...
    • Studentaktiv læring Erfaringer fra et kurs i produktutvikling og design 

      Raaheim, Arild; Nysveen, Herbjørn (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Ulike studier som har analysert erfaringer med omvendt undervisning (flipped classroom) viser til dels sprikende resultater. Noen studier viser at studentenes engasjement, motivasjon og læringsutbytte øker med innføringen ...
    • "This is who I am": Identity expressiveness and the theory of planned behavior 

      Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      This paper explores the role of self-identity expressiveness and social identity expressiveness in the context of Multimedia Messaging (MMS) adoption. An extended version of the Theory of Planned Behavior (TPB) including ...
    • Tilfredsheit med eit hotell. Kva rolle spelar opplevingar med merkevara, innovasjonsgrad og grøn image? 

      Oklevik, Ove; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn (Peer reviewed; Journal article, 2018)
      I denne artikkelen studerer vi effekten av merkeoppleving, innovasjonsgrad og grøn image på tilfredsheit med merkevara i hotellsektoren og diskuterer kva praktiske implikasjonar dette har for leiinga av eit hotell. Vi ...