Browsing Thesis by Subject "strategisk ledelse"
Now showing items 1-7 of 7
-
Bruk av electronic reverse auctions i norsk oljeindustri
(Master thesis, 2006)Bruk av Internet blir mer sentralt i bedrifters overordnede strategier. I tråd med et mer digitalisert forretnings-Norge, synes vi det er på tide at elektroniske innkjøpsverktøy får mer akademisk oppmerksomhet. Vi har ... -
Fusjon og organisasjonsidentitet i SAS Braathens reisesenter : SAS, Braathens, SAS Braathens, - eller ingen av delene?
(Master thesis, 2006)Oppgaven tar for seg spørsmålet om hva som har skjedd i møtet mellom identitetene til ansatte fra tidligere SAS og Braathens i SAS Braathens’ Reisesenter. Spesielt fokus er lagt på hvorvidt man har maktet å skape en felles ... -
Integrering ved oppkjøp : utfordringer ved å skape en felles verdikjede ved integrering
(Master thesis, 2009)Oppgavens utgangspunkt er problemstillingen; Hva er utfordringer ved å skape en felles verdikjede når man integrerer? Med utgangspunkt i en bedrifts internasjonale verdikjede, er problemstillingen forsøkt besvart. Ved ... -
Kommunikasjon i endringsprosesser : en studie av en endringsprosess i SAS
(Master thesis, 2008)Formålet med avhandlingen er å bidra til økt kunnskap om kommunikasjonens innvirkning på holdninger og atferd hos endringsmottaker underveis i endringsprosesser og dens utfall for organisasjonen. Rammeverket for studien ... -
Nye muligheter med tareoppdrett : En kvalitativ studie av potensialet for kommersialisering av dyrket tare
(Master thesis, 2023)Denne utredningen har som formål å undersøke det kommersielle potensialet for dyrket tare, med et mål om å skape et sirkulært produkt for å adressere globale utviklingstrekk og bærekraftsutfordringer. Gjennom en ... -
Organisatoriske endringers virkning på organisasjonsidentitet
(Master thesis, 2006)Denne utredningen tar for seg hvordan store organisasjonsmessige endringer kan påvirke organisasjonsidentitet. Som forskningscase har vi valgt å benytte oss av bedriften Prosafe Drilling Services AS, som nettopp har ... -
Priskommunikasjon i norske aviser : en økonomisk og konkurranserettslig analyse
(Master thesis, 2006)Denne rapporten analyserer priskommunikasjon i media. Med utgangspunkt i økonomisk teori og et empirisk materiale bestående av 88 avisartikler som inneholder priskommunikasjon, lanseres syv relevante mekanismer. Disse er: ...