Browsing Norges Handelshøyskole by Title
Now showing items 8320-8325 of 8325
-
Økt åpenhet på Oslo Børs : en kvalitativ studie av behovet for økt åpenhet om utenlandske eiere av forvalterregistrerte aksjer på Oslo Børs
(Master thesis, 2020)Denne masterutredningen er en studie av behovet for økt åpenhet i forvalterkonti på Oslo Børs. Hovedregelen i allmennaksjeloven er at aksjeeierne skal innføres i aksjeeierregisteret, mens unntaket er forvalterregistrering. ... -
Økt bruk av gass innenlands : Norge som del av et europeisk gassmarked
(Arbeidsnotat, Working paper, 2005-06)Norske myndigheter legger opp til at naturgass i økt grad skal benyttes på det innenlandske markedet og at denne gassen skal handles på markedsbestemte betingelser. Et innenlandsk gassmarked vil ventelig bli relativt lite ... -
Økt drivstoffpris – konsekvenser for den norske fiskeflåten?
(Arbeidsnotat;2019/1, Working paper, 2019-03)Dette notatet undersøker økonomiske konsekvenser av økte drivstoffpriser for fem utvalgte grupper av den norske fiskeflåten; konvensjonelle kystfartøy i lukket gruppe, konvensjonelle havfartøy, trålere, kystnotfartøy i ... -
Økt verdiskaping gjennom differensierte markedsstrategier? : en studie av SMB’er i sjømatnæringen i Hardangerfjorden
(Rapport, Research report, 2007-10)Denne rapporten søker å analysere muligheter og utfordringer for økt verdiskaping for små og mellomstore bedrifter (SMB’er) gjennom differensierte markedsstrategier. Hardangerfjord regionen, og mer konkret sjømatbedrifter ... -
Økte muligheter for innskuddspensjon : effekten av ny lov om tjenestepensjon innført 1. januar 2014
(Master thesis, 2015)Hensikten med denne masterutredningen er å undersøke effekten av innføringen av ny lov om tjenestepensjon 01.01.14, på bedrifts- og individnivå. Dette gjøres ved å undersøke hva som kjennetegner bedrifter som endrer ... -
Ønsket om å hjelpe : en viktig driver for innovasjon? : en kvalitativ studie av betydningen prososial motivasjon har for innovasjon
(Master thesis, 2021)I et marked med stadig endrede konkurransevilkår, kundepreferanser, teknologi og forventninger, legges det et større press på organisasjoner om å finne nye, gode løsninger. Dette fordrer innovasjon. Innovasjon handler ...