Blar i Thesis på tittel
Viser treff 3753-3772 av 4367
-
TCPOP : Valuation and Optimal Strategy for Option Contracts in the Shipping Industry
(Master thesis, 2009)This thesis is an analysis of a special type of option contract often found in the shipping industry, a time charter with purchase option (TCPOP). The TCPOP is a time charter (TC) agreement with an embedded purchase ... -
Team og konflikter : løsninger i et fotballdommerteam
(Master thesis, 2006)Denne utredningen handler om team, og drøfter hvordan team løser konflikter. Jeg har valgt å dele utredningen inn i to hoveddeler. Innledningsvis i del I presenteres bakgrunnsinformasjon om team Hauge og grunnleggende ... -
Teamkontrakt : En studie om team og psykologisk trygghet
(Master thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å forske på teamkontrakt, etablerte lederteam og psykologisk trygghet. Gjennom undervisningen ved Norges Handelshøyskole (NHH), ble vi introdusert for teamkontrakt som en anbefalt oppstartsaktivitet ... -
Teamkontraktens betydning for hvordan team arbeider og presterer : direkte og medierende effekter mellom teamkontrakt, arbeidsprosesser og prestasjoner
(Master thesis, 2015)Studien har som formål å undersøke betydningen av teamkontrakt for hvordan team arbeider og presterer, samt å undersøke hvorvidt teamkontraktens påvirkning på prestasjon medieres av utvalgte sider ved arbeidsprosessen. ... -
Technical analysis in the foreign exchange market : testing the profitability of technical trading rules
(Master thesis, 2018)In this analysis, three simple technical trading rules - filter rules, moving average rules and channel breakout rules - are tested in the foreign exchange market in the period from 1986-2016. The technical trading rules ... -
Technology adoption in Norway : organizational assimilation of big data
(Master thesis, 2017)As data permeates and drives the digital evolution, the role of Big Data becomes increasingly essential. Big Data is making its presence known in almost every industry, and has the potential to not only transform the ... -
Technology changes and the Norwegian accounting industry: a profitability analysis perspective
(Master thesis, 2015)This thesis analyzes the Norwegian accounting industry using the framework of strategic management accounting. The perspective chosen is that of a strategic profitability analysis. Focus is placed on how the development ... -
Teknisk gjeld - en taus trussel : En kvalitativ studie av teknisk gjeld i en organisasjons systemportefølje i møte med digital transformasjon
(Master thesis, 2022)Teknisk gjeld har blitt en utbredt problemstilling i de aller fleste organisasjoner. Til tross for at gjelden innebærer dyre erkjennelser, har det vært overraskende lite forskning rundt tematikken. Først når gjelden ... -
Teknologisk sjokk i den norske TV-bransjen : en casestudie av hvordan strømmeteknologiens gjennombrudd har endret den norske TV-bransjen
(Master thesis, 2017)Denne masterutredningen har som formål å studere hvordan den norske TV-bransjen har blitt påvirket av og respondert på strømmeteknologiens gjennombrudd i 2012. Studien tar for seg hvordan bransjens evne til å skape og ... -
TeleComputing AS : strategisk regnskapsanalyse og verdivurdering
(Master thesis, 2016-09-02)Målet med denne masterutredningen er å estimere TeleComputings egenkapitalverdi og samtidig undersøke effekten av å bli kjøpt opp av et private equity-selskap og tatt av børs. Til dette formålet ble fundamental verdsettelse ... -
Telenor in developing nations
(Master thesis, 2006)Telenor was a state control telecom company. Since the industry were being deregulated and liberalised in Europe and especially in Norway during the 90’s, it was and is still experiencing tough competition, where it is ... -
Telenor Mobil : merkeverdi, merkeutvidelser og merkelojalitet : en vurdering av merkets image samt muligheter for utvidelser og lojalitetskapning
(Master thesis, 2006)Telenor Mobil er den ledende aktøren på det norske markedet for mobilabonnementer. I denne utredningen går jeg inn og analyserer merkets image, samt muligheter for merkeutvidelser og lojalitetsskapning. Utgangspunktet ... -
Temporary logo change : a marketing tool to affect the brand image : an exploratory study
(Master thesis, 2020)The purpose of this thesis is to explore a new trend revolving around the use of temporary logos as marketing tools to communicate with customers. Until now, to the best of the author’s knowledge, brand logos have never ... -
Teoretisk og numerisk prising av korrelasjonsavhengige kredittderivater
(Master thesis, 2007)Denne utredningen tar sikte på å studere og sammenligne ulike teoretiske modeller for prising av kredittderivater der underliggende aktivum er en portefølje av aktiva. Historiske data viser oss at konkurser har en tendens ... -
Teori og “best practice” for “customer co-creation” ved tjenesteinnovasjon
(Master thesis, 2013)Denne utredningen tar for seg teori og best practice for customer co-creation, samskaping, ved tjenesteinnovasjon på idegenereringsstadiet. Tross viktigheten av customer co-creation har metoder og forutsetninger kun fått ... -
Testing the developed world: Global CAPM vs. Local CAPM
(Master thesis, 2009)The purpose of this paper is to assess the extent to which the developed world is integrated that the pricing difference between using the local CAPM and the global CAPM is not relevant. This paper has analysed the twenty ... -
Testing the weak-form efficiency of the Turkish stock market ISE
(Master thesis, 2012)This study examines the Turkish Stock Market, Istanbul Stock Exchange (ISE) to determine whether it is weak-form efficient. For this purpose, daily observations of the closing prices of ISE100 index have been tested for ... -
The accrual anomaly in Norway and Sweden
(Master thesis, 2017)This Master’s thesis extends the existing literature on the accrual anomaly, first documented by Sloan (1996), by investigating its existence in the Norwegian and Swedish stock markets. First, we look at whether the ... -
The adoption of blockchain technology in norwegian corporations
(Master thesis, 2018)Blockchain was launched as a social experiment by Satoshi Nakamoto in 2009, when the person or persons behind the pseudonym launched an online currency named Bitcoin. What started out as a decentralized alternative to ...